Roofs 2014-02-12 Succesvolle zesde editie Dak Event 2014

Dak Event 2014 is succesvol verlopen. Deze zesde editie van het event werd bezocht door een keur aan gerichte bezoekers die zich wilden laten bijpraten over de meest recente ontwikkelingen. De exposanten geven algemeen aan over drie dagen gezien zeer tevreden te zijn.

Dit jaar werd Dak Event 2014 georganiseerd van 21-23 januari 2013, en opnieuw was het NBC Nieuwegein de locatie. Deze zesde editie van het tweejaarlijkse event werd bezocht door in totaal 857 bezoekers, wat een lichte stijging betekent ten opzichte van de vorige editie in 2012. Het aantal standhouders is nagenoeg gelijk gebleven. De kwaliteit van de bezoekers werd als zeer positief ervaren: het was gericht en geïnteresseerd bezoek en standhouders konden goed de tijd nemen om hen te woord te staan. Net als de voorgaande edities werd ook dit jaar Dak Event georganiseerd volgens het full service concept. De standhouders geven aan tijdens de Dak Event op een prettige manier de contacten met bestaande relaties te hebben aangehaald, ook zijn vele nieuwe contacten gelegd.

Quotes

Gerard van den Berg, Applis: “Ik heb drie heerlijke dagen gehad en het hadden van mij ook zes dagen mogen zijn. In deze nieuwe fase waarin ons bedrijf zich nu bevindt is het belangrijk de contacten met bestaande relaties aan te halen, en daarnaast nieuwe contacten te leggen. Daar was dit event ideaal voor. Ik ben heel tevreden over de organisatie en de kwaliteit van de bezoekers.”

Jasper Mondeel, Gilde Software: “Hoewel we een goed bemande stand hadden, zijn er zoveel klanten van ons naar de beurs gekomen dat ik soms nog het gevoel had dat ik me eigenlijk in vieren zou moeten delen om iedereen op een goede manier te woord te kunnen staan. Wij doen aan verschillende beurzen mee, dit was zonder de twijfel de gezelligste.”

Nicol Schermer, Hawi Energy Benelux: “Op de Dak Event fungeerden wij als het aanspreekpunt op het gebied van zonne-energie omdat andere aanbieders het op dit punt hebben laten afweten. Wij hebben ons door onze deelname aan dit event goed kunnen profileren en dat heeft ons veel nieuwe contacten opgeleverd.”

Felix Fonville, Anjo: “Wij vonden deelname aan dit event een positieve ervaring. Het was niet heel druk maar het bezoek dat er was, was heel gericht en geïnteresseerd in onze producten. Mede door de speelse inrichting en de goede catering was de locatie sfeervol, en was het prettig rondlopen op de beursvloer. Al met al scoort de Dak Event bij ons een ruime voldoende.”

Ton Berlee, Safeclick: “Voor ons was het belangrijk dat we nieuwe klanten zouden vinden en dat is gelukt. Ik heb tijdens de beurs meer gepraat dan goed was voor mijn stem dus wat ons betreft was onze deelname geslaagd.

Edwin Melis, Derbigum: “Onze doelstelling was om onder andere meer naamsbekendheid te genereren voor het feit dat onze vloeibare waterdichtingsproducten nu via de dakmaterialenhandel te koop zijn. Dat is goed gelukt, we hebben veel bestaande en nieuwe klanten gesproken en door de opzet van de beurs konden we ook echt de tijd voor ze nemen.”

Rob Grehl, Van Beek EPDM: “Het event was goed verzorgd. Helaas was het aanbod exposanten naar mijn mening onvoldoende een afspiegeling van de markt. Het is jammer dat de markt nog niet voor 100% achter dit initiatief staat.”

Danny van der Tak, Afast: “Organisatorisch was het event wederom perfect: goed verzorgd, goede catering en een prima locatie. De kwaliteit van de bezoekers was goed, niet de standaard pennenrapers, maar echte geïnteresseerde vakmensen die graag noviteiten willen zien en hiermee aan de slag willen gaan. Wij kijken tevreden terug op het Dak Event.”

Jos van der Borgt, SBD: “Bijzonder was dat VEBIDAK, SBD en TECTUM met hun partners een gezamenlijke stand beheerden. Daardoor kon goed worden duidelijk gemaakt welke in welke samenhang ondersteuning op branche niveau aanwezig is. En het Dak Event was voor ons de uitgelezen gelegenheid om de campagne ‘Topvorm”,  de aanpak voor duurzame inzetbaarheid, te lanceren.”

Henk van Schaik, Wecal: “Wat ons betreft krijgt de Dak Event een dikke plus. We hadden een grote, opvallende stand en de vier man die wij op de stand hadden staan waren op de piekmomenten continu in gesprek. Alle bezoekers waren klanten of potentiële klanten. Natuurlijk moet je zelf ook actief ervoor zorgen dat bezoekers op je stand komen en dat hebben wij dan ook gedaan.”

Danny Coenradi, Kingspan Insulation: “Wij zijn zeer enthousiast. We introduceerden tijdens de beurs de nieuwe isolatieplaat OPTIM-R, hier werd zeer positief op gereageerd en we hebben de eerste proefprojecten al in gang gezet. De locatie was perfect, de sfeer was positief en de kwaliteit van de bezoekers was hoog.”

Ruud Veldwijk, OMG: “Dit was de eerste keer dat ik me via beursdeelname op de Nederlandse markt kon profileren en het verband tussen het oude Olympic en OMG aan de markt kon uitleggen. Ik stond bij onze distributeur Van Roij Fasteners op de stand en was positief verrast over de respons. Wij hebben een heel productieve beurs gehad.”

Edwin van Dijk, EPDM Systems: “Dak Event moet de place to be zijn voor de dakenbranche en dat is het helaas nog niet. De EPDM markt was goed vertegenwoordigd, terwijl EPDM niet de grootste markt is, maar wel meest groeiende markt. Wij hadden een flitsende stand en ook hadden we veel te laten zien. Dan is het jammer dat het event nog geen goede afspiegeling is van de hele markt.”

Chris Appels, Altena Dak & Gevel: “Wij hebben deelname als positief ervaren. We hadden drie nieuwe producten te tonen en je ziet dan dat er daardoor voldoende aanleiding is tot leuke gesprekken. Met name voor ons nieuwe assortiment lichtkoepels was veel belangstelling, maar ook onze oplossing voor groendaken viel in goede aarde.”

Maarten Eerland, Canect Europe bv: “Onze insteek was tijdens de Dak Event naamsbekendheid te genereren voor ons merk voor EPDM lijmen en de reacties uit de markt te peilen. Dat is goed gelukt: de hoeveelheid bezoekers was niet heel groot maar de kwaliteit was goed.”

Björn van der Lelie, Intercodam – Roof Logix: “Het is jammer dat in crisistijd veel partijen besluiten niet op dit event te gaan staan, daardoor was Dak Event niet zo’n groot succes als het had kunnen en moeten zijn. Maar we hebben toch een aantal nieuwe klanten aan onze deelname overgehouden en ik was positief verrast te merken dat er zelfs relaties uit het hoge noorden naar Nieuwegein waren gekomen om op de Dak Event te komen kijken.”

Alexander Rooijens, Grillo Dakafwerkingen: “Wij hadden een gunstige locatie op de beursvloer, bij de ingang, en we hadden veel aanloop en belangstelling. Ook hebben we interessante contacten kunnen leggen met andere standhouders. Het is jammer dat er niet meer aanbieders van groen- en energiedaken op de beurs aanwezig waren, dat lijkt me voor deze partijen een gemiste kans.”

Jos van Bommel, Kingspan Unidek: “Natuurlijk is het jammer dat er niet meer stands waren en ook het aantal bezoekers had hoger gekund. Maar wij zijn tevreden over onze deelname aan Dak Event. We hebben eigenlijk al onze klanten kunnen spreken en ook hebben we nieuwe contacten kunnen leggen. En we hebben er ook een aantal nieuwe opdrachten aan overgehouden.”

Wilt u deze tekst in opgemaakte vorm lezen met foto's, klik dan deze link aan, dan ontvangt u de tekst in een PDF bestand



Deze website wordt mede mogelijk gemaakt door:

Leveranciernaam

Inschrijven nieuwsbrief