Roofs 2008-06-19 Veiligheid is mode

Op 15 en 16 april 2008 vond in Euretco Expo Centre in Houten voor de tweede keer de veiligheidsbeurs Safety&Fashion@Work plaats. De beurs wil de tegenhanger worden van de Duitse A+A-beurs, en men signaleerde dit jaar een duidelijke groei ten opzichte van de eerste editie, twee jaar geleden.

Werkkleding heeft vaak een nogal stoffig imago. Dit beeld past echter allang niet meer bij de werkelijkheid. Om hier de aandacht op te vestigen werd onlangs voor de tweede keer speciaal rond werkkleding en pbm’s een vakbeurs georganiseerd. Het gratis toegankelijke evenement werd georganiseerd door de brancheverenigingen AVAG en HCW/Modint, in samenwerking met uitgeverij Kluwer. Exposanten waren producenten en leveranciers van beschermende kleding, corporate fashion, uniformen, veiligheidskleding, beroepskleding, beschermende accessoires, opleidings- en trainingsinstituten en consultants. De organisatie spreekt van een succes.

 

Modeshow
Op deze beurs werden verschillende werelden bij elkaar gebracht. AVAG vertegenwoordigt de kant van de veiligheidskleding, werkkleding en persoonlijke beschermingsmiddelen, HCW is de partij voor de uniformen en corporate fashion. Dit lijken twee verschillende werelden, maar het is allemaal bedrijfskleding. Door de verschillende branches in één evenement bij elkaar te brengen verwachtte de organisatie dat de bezoekers een totaaloverzicht van het aanbod zou worden geboden. Men leert immers op deze manier producten en diensten kennen waar men misschien het bestaan niet eens van vermoedde. Ook werden de bezoekers hierdoor in de gelegenheid gesteld efficiënter in te kopen.

Naast een gevarieerd aanbod aan exposanten werden gedurende de gehele twee dagen lezingen en presentaties gehouden over allerhande onderwerpen, zoals arbeidsveiligheidstrainingen, het belang van comfort van veiligheidskleding en aspecten van het wassen van veiligheidskleding. Tevens werd elk uur een uitgebreide modeshow gehouden waar verschillende typen veiligheidskleding werden geshowd en, belangrijker, werd benadrukt dat deze kleding allesbehalve saai en stoffig is. Het wordt integendeel steeds vaker ingezet als communicatiemiddel met het publiek om de professionaliteit het bedrijf te onderstrepen.

 

Platform
De beurs Safety&Fashion@Work wordt elke twee jaar, in het jaar dat er in Duitsland geen A+A wordt georganiseerd, gehouden. Het evenement betekent een platform voor bedrijven die gezond en veilig werken hoog in het vaandel hebben staan en het bood een mooie gelegenheid het stoffige imago van veiligheidskleding wat op te poetsen.

Wilt u deze tekst in opgemaakte vorm lezen met foto's, klik dan deze link aan, dan ontvangt u de tekst in een PDF bestand



Deze website wordt mede mogelijk gemaakt door:

Leveranciernaam