Roofing Holland 1998-02-39 Hardo programma naar fischernederland

Upat heeft per 1 januari 1998 een belangrijke verandering in de organisatie doorgevoerd. Een voor de dakenbranche belangrijk gevolg daarvan is dat het Hardo-programma is ondergebracht bij fischernederland. Juist op dakengebied had fischernederland gevestigd in Weesp eigenlijk niets. Door de uitbreiding met het Hardo-programma is fischernederland volgens algemeen directeur Raymond Hensen nu in staat om voor elk bouwdeel de juiste bevestiger te leveren.

De naam Hardo is nooit in verband gebracht met het moederbedrijf van fischernederland, de Fischer Onderneming Groep. Toch was die binding er wel degelijk. Vijf jaar geleden nam het moederbedrijf namelijk Upat over. Deze producent van bevestigers was toen al eigenaar van producent Hardo.
Bij de organisatieverandering die de Fischer Onderneming Groep recentelijk doorvoerde heeft de directie nadrukkelijker gekeken naar de verschillende productgroepen dan naar de merken. Op grond van die afweging werd geconcludeerd dat het Hardo-pakket beter bij Fischer dan bij Upat paste.
  Fischernederland laat voorlopig de naam Hardo bestaan omdat die in Nederland onder bepaalde doelgroepen is gevestigd. Voorlopig want de nieuwe Hardo-lijn wordt omgedoopt en gaat na de Eisenwaren Messe in Keulen 'zeer waarschijnlijk FA-TEC heten. Tegelijkertijd wordt het oorspronkelijke Hardo programma uitgebreid waardoor fischernederland vanaf dit voorjaar de markt een zo compleet mogelijk assortiment kan aanbieden. De verbreding van het programma zal deels afkomstig zijn van de eigen productie in Duitsland en deels worden aangekocht. Directeur Hensen benadrukt dat het complete, toekomstige FA-TEC programma in alles 'een fischer product' is. Of liever gezegd een fischer systeem. "In de bouwwereld is onze naam een begrip die we te danken hebben aan het feit dat we geen producten maar systemen verkopen. Iedereen die bij ons de bevestiger koopt, koopt ook de advisering en de technische ondersteuning. Daarom heten onze technische adviseurs geen vertegenwoordigers. Over een schroef valt namelijk veel te vertellen Het gebruik ervan bepaalt altijd de prestatie van een groter systeem. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van plaatsingsapparaten die een aanmerkelijke verbetering van het systeem betekenen. Maar het gebruik van die machines onder dakdekkers is niet zo populair. De dakdekkers vinden dat de apparaten hun bewegingsruimte beperken en bovendien zijn de machines tamelijk storingsgevoelig. Fischernederland biedt nu machines aan die deze bezwaren wegneemt. Het is een kleine machine en een volautomaat, respectievelijk de Minimat en de Combimat. Beide plaatsingsapparaten zijn licht, minder prijzig en beduidend ongevoeliger voor storing omdat ze allebei minder bewegende delen hebben."

Researchfaciliteiten

Een voordeel van de verhuizing van het Hardo-programma naar fischernederland noemt Hensen de relatie die het bedrijf in Weesp onderhoudt met de Fischer Groep in Duitsland. Hardo kan nu over de grote expertise en de uitgebreide researchfaciliteiten van het moederbedrijf beschikken. "De ervaring leert dat de gebruikers een schreeuwende behoefte aan zekerheid hebben. De verkoop- en adviesinspanningen zullen daarom in eerste instantie ook zijn gericht op de verwerkers. En juist behoefte kan fischernederland inlossen. Nogmaals niet door alleen een degelijk product te verkopen maar die producten aan te bieden als systeem."



Deze website wordt mede mogelijk gemaakt door:

Leveranciernaam